28 Kasım 2011 Pazartesi

KAYIP SİSTEM HARİTASI

Samanyolu Galaksi Tarihi
27-Kasım-2085
Kolumdaki dijital saat çaldı. Dört saat daha geçmişti. Zaman hızlı aktı. Taşınabilir mp3 çalıcımda biraz müzik dinledim. Uzay boşluğunu izleyip evimi düşündüm. İlkbaharda bahçedeki erik ağacı çiçek açınca yaşadığım heyecanı hatırladım. Çocuktum o zaman. Dünyam küçük ve güzeldi. Eriklerin olgunlaşması için günleri zor sayardım. Nihayet olgunlaştıklarında annemle beraber toplardık. Sepetlere doldurur buz gibi soğuk suyun olduğu kuyuya indirirdik. Hem temizlenir hem de soğurdu erikler. Yemeye doyamazdım. Bu düşüncelerle kendimi oyalarken birden enerji ibresinin on mavi ışıktan oluşan ilk kademesi yandı. Hızla toparlandım. Onu takiben diğerleri de tek tek yanmaya başladılar. Onuncu ışık yandığında önümdeki panel aktifleşti. Bütün sistemler devreye girdi. Elimi ilk şeffaf yıldız haritası ekranına attım. Verilere ulaşmak için dokunmatik ekranda yanıp sönen on iki yeşil kutucuğa gerekli şifreyi girip haritayı açtım. Sistem hatası verdi. Altında da yine yeşil renklerde ‘Verilere ulaşılamıyor. Lütfen bekleyin.’ yazdı. Bir süre bekledim sabırsızlıkla. Ardından kapattım cihazı. Tekrar açtım. Şifreyi tekrar girdim. Yine aynısı oldu. ‘Sistem Hatası. Verilere ulaşılamıyor. Lütfen bekleyin.’ Cihazın bekleme sürecine girmiş olması, çevremdeki uzayın değişmiş olması anlamına geliyordu. Kısaca cihaz bulunduğu yerin etrafını baştan hesaplayıp, bana mevcut verileri aktarmak istiyordu. Bu, gözüm kapanmadan önce bulunduğum yerden farklı bir yere sürüklenmiş olduğum anlamına geliyordu. Cihaz haritayı tekrar oluşturmaya yönlendiğine göre bu mesafe oldukça uzak olmalıydı. Birden korku aldı içimi. Derin bir nefes alıp sakinleşmeye çalıştım. Etrafıma bakındım. Karanlık uzay boşluğunda bir savaş gemisinde tek başımaydım. Tuvalet ihtiyacımı giderecek sistemim vardı ama yemek ve su ihtiyacım çok elzem durumlara göre düşünülmüştü. Bu da en fazla üç gün daha bu şekilde yaşayabilirim anlamına geliyordu. Uyuşan bacaklarımı kendime doğru topladım. Kemerlerimi açtım. Sakinleşmeye çabalayıp yeni haritanın yüklenmesini beklemeye koyuldum.
Kayıt sonu:
Referans Kod: 00002

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder